angi

Everything im not, made me everything I am.

Julround 2.

Publicerad 2012-12-25 09:02:40 i Life of,

Igår hade vi julfirande två gånger två. Vi började med grötfrukost hos sambons föräldrar (vilket vi var försenade med ca 45 min..) sen bar det av till min mor. Efter tre vändningar tillbaka efter glömda saker åt vi kalkon och kollade Kalle. Lillplutten fick öppna paket men var fortfarande mest intresserad av deras akvarie, varpå han fick presentkort på tropicariet :D

Jul round 1.

Publicerad 2012-12-22 21:01:41 i Life of,

Idag har vi haft vårt första julfirande, bara 4(?) kvar.. Vi har hur som haft jätte trevligt idag, en av tjejerna fick en prinsessklänning av oss och hon tog på sig den direkt. Kul när man prickar rätt liksom, hatar att ge bort julklappar av den anledningen att man verkligen vill ge något de vill ha. Annars är det ju slöseri på pengar och tid.. Haha, är helt utpumpad och tänkte slappa i soffan ett tag, imorgon blir det soffjakt!

Fredag

Publicerad 2012-12-21 10:38:44 i Life of,

Här hemma har det börjat snöa massor, men såg på nyheterna att det värsta snökaoset kommer på måndag.. Nice!

Glad att vi hade våra Julbestyr klara för en vecka sen! Måste i och för sig slå in alla klappar :/ är verkligen sämst på att slå in paket haha!

Nä, nu ska plutten bada lite :)

Söndagsstek en måndag

Publicerad 2012-12-17 20:44:55 i Ätbart,

Idag har jag lagat stek, älskar husmanskost! Billigt som bara den och lätt att laga, om man har tålamod såklart, tar ju ca tre och en halv timme. Jag tycker lätt att det är värt iaf ;)

3dje advent

Publicerad 2012-12-16 18:25:02 i Life of,

Idag har jag äntligen tagit kort på mig själv som jag ska skicka in till transportstyrelsen så jag får mitt riktiga körkort! Bättre sent än aldrig..

Dagen har spenderats med familjen och med god mat. Imorgon ska vi få reda på stora grejer som har med framtiden att göra.

Här är mina nya naglar förresten!

Godmorgon

Publicerad 2012-12-14 08:30:38 i Life of,

Idag händer det grejer, ska fixa naglarna. Oj vad de är förstörda, är väl ovan vid att ha långa var ju ett tag sen. Ikväll blir det bästa vampire diaries med Becca! Nice längtar massssor :D den som inte har sett den serien bör göra det, snarast.

Tänder

Publicerad 2012-12-12 09:19:15 i Life of,

Nu tror jag att det är dags för prinsens första tand, efter ca fyra månaders konstant dreglande ;)
Man ser som en "grop" i tandköttet, men han vägrar låta mig känna.
Han har förresten kommit på att man måste upp på sina knän för att krypa men istället för framåt tar han sig bakåt haha min gulleplutt.

Känns som det var igår jag gick reda på att han var i magen liksom.

Babylycka

Publicerad 2012-12-11 14:17:23 i Life of,

Det känns som att alla som fått barn på sista tiden har fått pojkar. Det har jag tänkt på länge, men insåg idag att jo så är fallet men alla kändisar som fått barn senaste tiden fått flickor! Så det kanske jämnar ut sig ;)

Mys

Publicerad 2012-12-10 19:54:45 i Life of,

Ligger och myser under min värmefilt. Perfekta julklappen, kanske inte till den dom är varm av sig dock!

Har på tal om julklappar beställt hem till sambon. Jag hatar ju som sagt att köpa julklappar då fick jag tipset att beställa ist och ja, lite enklare om man säger så :D hoppas det blir bra!

Snöyra

Publicerad 2012-12-10 13:16:18 i Life of,

Tyckte en sak var lite konstig, det har snöat på för fullt här, vi har utan att överdriva fåt 1 meter snö. Minst, ändå läser jag i tidningen att det inte är säkert att vi har snö på jul.. Hur kan vi inte vara säkra på det?
Om all denna snö hinner smälta på två veckor är det något som är jävligt konstigt.
 

2 advent

Publicerad 2012-12-10 13:12:52 i Life of,

Hello.

Igår när jag och mallen skulle tvätta bilarna så gjorde vi några missar. Tanken var att vi skulle få bort all snö med högtrycken och samtidigt tvätta bilarna rena.
1. Ingen av oss hade speciellt varma vantar vilket gjorde att händerna frös sönder.
2. Vi behövde båda skynda oss för att vi höll på att piSsa ner oss.
3. EFTER att vi var klara och all snö INTE var borta ställde vi oss i varmgarage.. Efteråt?
Så nästa gång blir det först låta bilarna rinna av sen tvätta med vantar och varma vattentäta skor. Tips från coachen!

Btw så har jag hittat lite mer jul grejer! Så nu är det jul här i vårt hus.
 

Man vill ha det när man inte kan få det

Publicerad 2012-12-07 09:25:18 i Life of,

För en tid sen så tyckte jag att det var nappar överallt, och L ville inte ha dem överhuvudtaget. Nu när vi har bytt nappar till de för barn över 6 mån så vill ha helst ha nappen i munnen hela tiden, och nu finns inga nappar någonstans. Utom de han inte vill ha.
Det var morgonens i-landsproblem.

Mask i hallonen

Publicerad 2012-12-06 22:14:52 i Life of,

Måste säga att jag diggar den nya Ica reklamen! Fast tycker de flesta av deras reklamer är bra.
När jag var yngre ville jag jobba med reklam, alltså att skriva reklam, men har nu insett att jag är alldeles för fantasi lös för det.

På tal om fantasi lös så verkar det som att bloggare inte ens behöver blogga, de har folk som gör det åt dem! Nice!



I mitt vinterland

Publicerad 2012-12-06 12:02:51 i Life of,

Idag är en sån där perfekt vinterdag. Snön ligger stilla på marken, de har hunnit ploga (någorlunda) det snöar lite granna och super frisk luft!
Älskar vintern :)
Längtar massor tills nästa år så vi kan vara ute och leka massor, plutten är ju lite för liten för det! Igår åkte han pulka för första gången och han tyckte det var jättekul :D fick tyvärr inga bra bilder på det eftersom att jag var tvungen att använda blixten. Men här kommer en fot bild

Soffhäng

Publicerad 2012-12-05 22:03:03 i Life of,

Ligger på soffan och ska snart upp och lägga mig.

Trotsade väglaget för att åka till affären, kan säga att det gick helt ok (om man jämför med mitt misslyckade försök att åka till BVC) tills jag kom hem. Skulle backa in i vår "parkerings ficka" och fastnar och liksom glider neråt mot bår sten mur.. Ja, det gick ju bra tillslut när sambon gick ut och fick upp bilen.

Jag vägrar bli rädd för att köra i snöväder!!

Då så!

Publicerad 2012-12-05 14:52:31 i Life of,

Efter ett samtal från en vän kom jag ner på jorden igen. Jag kunde inte ha det mycket bättre här hemma. Nu är det dags för lite fika och tvätta lite :)

Kaos

Publicerad 2012-12-05 13:22:59 i Life of,

Jag brukar aldrig klaga på snön, brukar aldrig klaga på slask, brukar aldrig klaga på värme, brukar aldrig klaga på höstrusket. Varför? Jo för att jag älskar de olika årstiderna och längtar efter dem lika mycket som jag vet att de kommer. Men. Imorse när jag hann fastna med bilen fyra gånger på en halvtimme och var för kort för att borsta av taket från snön kan jag säga att jag blev ganska irriterad. Detta efter att jag var tvungen att mosa upp dörren eftersom vi praktiskt taget är insnöade. Jag tror jag och bilen går i ide. Åtminstone tills de fått ordning på vägarna.

Värme

Publicerad 2012-12-04 18:25:09 i Life of,

Fasan vad det har snöat på idag! Kaos på vägarna men mys i huset. Idag har vi tänt brasa och satt upp två julkulor. Notera två ;) får se om vi hittar resten av prylarna!
Ligger på soffan framför brasan och myser med lillen medan pappan lagar mat. Soft :D

Funderingar

Publicerad 2012-12-04 09:47:32 i Life of,

Godmorgon. Jag har tänkt på en sak, L vill allra helst leka med saker han inte får eller allmänt saker som inte är "leksaker". Det är lite roligt tycker jag, att man köper massor grejer som de "ska" leka med och det är egentligen inte så intressant :P

Och detta tycks följa oss genom livet, man vill ha det man inte kan få, gräset är grönare osv..

Idag blir det nog lite pulkåkning ner till grannen på kaffe :D

Julklappar

Publicerad 2012-12-03 14:16:09 i Life of,

Har spenderat dagen med att leta efter julsaker. Är egentligen inte så mycket för jul men jag måste erkänna att det känns lite extra mysigt iår :)
Ska iväg om ett tag och hämta min sambo så vi kan åka och kolla efter julklappar. Det måste vara det värsta med jul. Julklappar. Skulle vara mer nice att byta pengar. Vore det inte för barnen skulle jag skippa det.

Kyla

Publicerad 2012-12-03 10:36:06 i Life of,

Idag är första dagen det är riktigt kallt. Jag tycker vanligtvis att det är rätt så mysigt när kylan kommer, att bara få vara hemma och tända ljus osv. Det jobbiga iår är väl hur man ska klä lillen. Vi köpte en pulka igår som man kan ha bebisar i ska bli kul att inviga den :D perfekt att ha här ute istället för vagnen!

Dopet.

Publicerad 2012-12-01 21:25:59 i Life of,

Idag hade vi vårt och Lillens dop. Det var jätte fint och allt blev bättre än förväntat. Han var glad hela dagen och allt kändes jätte lyckat!

Ibland blir jag så överväldigad. Jag känner att jag vill börja dyng tjuta av lycka. Är så otroligt tacksam över livet. Över att jag har världens underbaraste son och sambo, finaste familjen och vännerna någon kan ha. Problemet gör mig har ofta varit att jag har varit så tacksam men inte känt att jag förtjänat all denna lycka så därför fått ångest osv. Men idag kan jag känna att jag visst förtjänar detta, att vara lycklig!
Tack alla som gjorde denna dag möjlig.

Om

Min profilbild

Angi

En ganska vanlig nybliven mamma.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela