angi

Everything im not, made me everything I am.

Sol, lycklig och allt där emellan.

Publicerad 2012-05-25 14:01:05 i Life of,

Jag vaknar den 18/5 av en konstig smärta i magen kl 10 hade vi tid hos läkaren för igångsättning. När vi kommer in har förlossningen startat av sig själv, åt lite raggmunk vid kl 12. Vid 14 är värkarna regelbundna kl 15 går vattnet kl 16 börjar den riktiga smärtan 17.30 börjar krystandet och slutligen 18.13 föds vår underbara lilla son. Detta är den korta och censurerade versionen av hur vi upplevde ett mirakel. Han är ett mirakel.

Nu är han redan en vecka gammal tiden går så himla fort.
Så mycket kärlek :)

+10

Publicerad 2012-05-13 13:30:04 i Life of,

Än har inget hänt! Telefonen går varm med frågor om hur jag och bebben mår vilket såklart uppskattas, önskar bara att Jag kunde svara att den kommit ut.

Idag är det sånt där dunder väder som det bara kan vara i maj, inte för varmt, inte för kallt, strålande sol och inte en anledning till att sitta inne.
Jag har själv suttit på altanen och läst tidningar hela förmiddagen och längtar efter sommarkläder.

Ikväll blir det grillning!

+5

Publicerad 2012-05-08 17:07:11 i Life of,

Jahopp, här har inget hänt än så länge.. Försöker sysselsätta mig med tvätt, städ och diverse bak & matlagning men inget får mig att sluta tänka på hur svullen jag kommer vara om plutten inte kommer snart.
Har egentligen haft en bra och "lätt" graviditet, men de sista veckorna har jag inte fått mycket sömn alls på grund av mina sjukt varma fötter & urin blåsan. Försöker att hålla mig vaken om dagarna för att jag ska kunna sova på natten men det funkar inte haha!

Nu ska jag inte klaga mer ska ju snart få en underbar present :D

+4

Publicerad 2012-05-07 13:33:34 i Life of,

Nu har det gått fyra dagar sen plutten skulle dykt upp! Den väntar nog på att värmen ska börja på riktigt tror jag haha :)

Tänkte i alla fall visa lite av vad jag pysslade med igår

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-2/1804215/images/2012/pic_201596656.jpg" class="image">

+3 dagar

Publicerad 2012-05-06 17:46:57 i Life of,

Nu har det gått tre dagar sedan jag skulle ha fått min bebbe och än har inget hänt! Får väl se hur länge vi ska få vänta!

Har varit och handlat massor blommor och grejer så att jag har något att sysselsätta mig med i veckan :) det var inte det lättaste att välja vilken sort och sånt, är ju en typisk stadsbo som inte ens kan ta hand om en kaktus men det blir nog bra tillslut! Köpte lite rosenbuskar i alla fall :)

Igår var vi och käkade grekmat, och med vi menar jag, jag och brudarna! Det var jätte trevligt!
#sistamåltiden

Jelly..

Publicerad 2012-05-04 20:26:58 i Life of,

Känner mig lite smått avundsjuk på alla som kan köpa massor fina kläder och skor, eller ja vår kläder och vår skor. Skulle göra mycket för att kunna spendera halva lönen på skor och kläder men det får vänta lite. I två månader till kanske.. Eller en.. Haha! Kanske inte borde ligga och läsa massor tidningar och kolla massor bloggar som spär på mitt klädsug men kan inte låta bli.

Nu ska jag äta pizza (från pizza hut) och fortsätta kolla mean girls haha!

Kanelbullens dag

Publicerad 2012-05-04 13:58:34 i Life of,

Är inte det egentligen bara hemma hos mig :D

Idag är det alltså bf + 1 (beräknad förlossning plus en dag) vilket känns fett segt! Önskar att min lilla bebbe kunde komma nu!
Har funderat på hur man ska inreda babyrummet och så sen när man vet vad det är för kön och allt, skulle vara kul att ha ett fint rum åt den, samtidigt är det ju något att se fram emot att göra under mammaledigheten :D

Let's dance en torsdag

Publicerad 2012-05-03 20:16:24 i Life of,

Ligger och kollar på let's dance, känns lite udda eftersom det är torsdag men imorgon börjar ju hockey vm!

Idag har det varit jätte bra väder så jeansjackan har varit på! Har även varit på tacobar idag och ätit de godaste taco chipsen ever, alltså sjukt goda! Har ätit årets första kulglass också ;)

Fågelkvitter

Publicerad 2012-05-02 13:57:56 i Life of,

Nu när jag har insett hur brutalt lätt det är att mobilblogga lär jag göra det lite grann, känner att det är mycket bekvämare än att slå på datorn och pyssla. Sitter hur som helst i solen på verandan och har det jätteskönt.

Har varit ute och gått en lång promenad men än har inget hänt. Det är ju bm imorgon men det känns som att förlossningen är så långt borta!

Sun is shining

Publicerad 2012-05-02 10:43:34 i Life of,

Over the rainbow..

Blev så glad imorse när jag såg att det skulle vara minst lika fint väder idag. Sen var jag glad ända tills jag såg att det i helgen skulle bli några få plus ute.. Skumt egentligen att det kan gå från 19 till 4 plus på tre dagar :s

Ska gå ut och promenera snart så att förlossningen kommer igång någon gång!

Time to blog

Publicerad 2012-05-01 23:00:48 i Life of,

Tänkte att jag skulle blogga lite, så här när man ska vara "ledig" ett tag.
Just nu så sitter jag i soffan och kollar på en ganska dålig film, är både pigg & trött! Antagligen trött för att jag inte kan sova och antagligen pigg för att jag inte jobbat på två veckor snart! Känns nästan lite tomt att inte gå till jobbet, även fast jag kommer få ett nytt heltidsjobb vilken dag som helst. Längtar!

Om

Min profilbild

Angi

En ganska vanlig nybliven mamma.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela