angi

Everything im not, made me everything I am.

Fall

Publicerad 2012-09-18 10:37:01 i

Imorse när jag gick upp kände jag en rysning, en småkyla vi får i huset när det verkligen börjar bli höst.
På ett sätt tycker jag att det är lite mysigt , man kan ta fram alla filtar och ta på sig tjockare strumpor. Nackdelen med vårt hus är att när det är kallt blir det riktigt kallt och när det är varmt blir det stekhett!

Annars då, lille L har varit lite extra gnällig de senaste dagarna och tuggar på ALLT, vet inte om det är tänder på gång, har hört att det kam klia i månader innan det spricker upp!?

Btw så fick L en jättefin filt av min farmor igår som hon gjort själv :)

Forever and a day

Publicerad 2012-09-13 15:54:04 i

Idag har vi varit och träffat lite andra mammor och bebisar, lärt oss lite mer babymassage och druckit kaffe. Är så roligt att se L kolla in de andra bebisarna det är som att de har någon egen kommunikation! Även bra för mig att lära känna mammorna man ska träffa på dagis och skolor i framtiden :D

Idag kommer tant mallen på besök!

Matbloggen

Publicerad 2012-09-12 19:12:50 i

Har precis lagat lite mat och det smakade helt klart bättre än det ser ut ;) fick bli en fläskfilé pasta idag. Har inte varit så lagamatinspirerad på sista tiden men hoppas att det kommer tillbaka snart, det är ju faktiskt kul att laga mat :)

Östgötatrafiken...

Publicerad 2012-09-12 14:43:58 i

Somliga dagar vill man ha körkort mer än andra; som idag när man inte kommer på bussen för att vagnen inte går plats.. Sjukt men sant! Och grymt irriterande. Förstår ju iofs att chauffören vill köra lagligt, men det hade ju varit lite lättare om man kunnat gå hem en stund och vänta tills nästa.

Ibland saknar jag stan lite extra, men den känslan blir nog lättare efter jag fått mitt kort!

Rubrik.

Publicerad 2012-09-11 12:25:15 i

Man kan ju tro att man inte stör sig på "små / normala" saker efter att man fått barn. Eller jag trodde inte att vissa saker skulle störa mig längre, men vissa dagar stör det mig nästan mer nu än någonsin. Kanske för att man börjar inse saker och det gör ont.. Hatar prioriteringar, varför kan inte allt vara viktigt. Eller alltså inte lika viktigt som L såklart (finns det ju inget som är) men kanske nummer tre eller två.

Har nog PMS ;D
På torsdag ska vi på babymassage igen, limpan verkade verkligen gilla det haha, plus att det var en jätte bra instruktör som även håller i öppna förskolan här. Kommer bli perfekt när man får körkort och kan göra lite mer grejer :)

Förmiddagsmys

Publicerad 2012-09-08 10:23:46 i

Ligger och filosoferar lite med lille L, kollar nyhetsmorgon och kollar instagram (standard). Vill göra kaffe men det är slut och det tar 45 min att gå till affären (5med bil) så vi får väl gå till grannen och tigga lite! Fan vad skönt det ska bli men körkort alltså längtar som aset kan jag lova!!

Idag ska vi på dop för kusinen Leon , den största halvårsbebis jag sett ;D

Om

Min profilbild

Angi

En ganska vanlig nybliven mamma.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela