angi

Everything im not, made me everything I am.

Lunch-inlägg

Publicerad 2010-07-20 15:37:45 i Life of,

Är hemma igen nu, efter en badtur med tjejerna, jätte vackert där vi var! Vattnet bara glittrade.
Precis vad jag behövde idag! Så nu mår jag bättre än imorse iaf ;)
Ikväll blir det tjejmiddag oh fruktdrinkar med massa skitsnack, så en hel dag med mina tjejer, klockrent! Det var faktiskt ett tag sedan vi var bara vi, så det är extra uppskattat.





..

Publicerad 2010-07-20 11:30:26 i Life of,

Jag är en sådan person som låter mina dagar synas på mig. Om jag mår dåligt mår mina kläder dåligt. Jag orkar inte fixa håret, orkar inte ta på mig ett par shyssta jeans. Det blir mjukisdressen och en keps oftast. Eller en stor t-shirt och ett par mjukisshorts. Klart jag kan ha det nån gång bara för att det är bekvämt. Men det är sällan.



Jeremih – My Ride

Nae

Publicerad 2010-07-20 11:05:23 i Life of,

Idag känner jag mig inte så pigg. Trött, grinig (PMS), snorig svullen i ögonen.. Gröt hjälpte inte, kaffe hjälper inte, ögonsalva hjälper inte, BALLE!
Hatar att vara sjuk, har ju varit sjuk i typ tio år av mitt korta liv. Och har väl haft kraftiga PMS besvär lika länge.
Haha fan vad sur jag är! Blir att åka och bada nu, försöka piggna till lite. Bli lite brun..

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHH

Bullar

Publicerad 2010-07-19 14:46:08 i Life of,

Bakade ju bullar igår, mums. Älskar verkligen att baka, tycker det är jättekul! Och avslappnande ibland också, alla har ju sina egna sätt att slappna av, något jag gör mycket också är ju yoga!

Hemma en sväng.

Publicerad 2010-07-19 13:48:52 i Life of,

Nu är jag hemma igen, en sväng, innan jag sticker iväg igen. Har varit och lämnat ett par brev och fikat lite, snart blir det iväg och träffa ett par kompisar, kanske bada vem vet.



Skorna idag,



Tröjan,

Shoe

Publicerad 2010-07-19 10:50:24 i Life of,

´Detta verkar inte gå. Blir sne, aja hörs sen nu måste jag springa!

Peace yall

Above the clouds

Publicerad 2010-07-19 10:25:42 i Life of,

Vaknade imorse av konstiga drömmar, jag typ sprang runt i ett stort hyreshus som var mer som ett hotell, och så hade jag en moppe :O

Hur som helst, har haft jättelustiga drömmar på sista tiden. Brukar alltid drömma men inte på det här sättet.

Snart ska jag iväg, och jag hoppas på lite shopping sen! Skulle i och för sig behöva köpa en kamera!

Keyshia Cole – You Complete Me

Roadtrip

Publicerad 2010-07-18 19:14:22 i Life of,

Idag har jag varit på en liten roadtrip med två kompisar, jättekul för min ena tjejkompis är en sån där typiskt arg bilförare haha, kunde inte hålla mig för garv när hon satt bakom ratten och gorma för sig själv.

Vi åkte i alla fall till en jätte trevlig liten stad för att fika.
Tycker att det är en av alla fördelar med sommaren, man hittar på så mycket mer saker. Visserligen kan man göra dte på vintern med såklart, men tycker inte det är samma sak.

Yesterday

Publicerad 2010-07-18 19:06:12 i Life of,

Igår blev en lugn kväll, jag och kompisarna begav oss ut till en bar i närheten av mig. Jätteskönt, då behöver man inte gå så långt hem själv. (tycker nämligen att det kan vara läskigt om kvällarna)
Men eftersom jag inte var direkt på partymode så skulle jg beställa kaffe, det lär ju barer ha (så de anställda inte somnar haha) men då kollade dom så konstigt på mig och bara: Kaffe? Okej, ska kolla om vi har något. Vill du ha mjölk? Eller vi har ingen mjölk. Jag bara: okej det är lugnt, jag kan ta svart. Sen kommer hon ut med kaffet och det var mjölk i!? Hehe, aja ska väl inte klaga. Fick ju min mjölk trots allt.

Det blev rätt tidigt hem för de andra skulle vidare ut på krogen, så när jag kom hem bäddade jag ner mig bredvid fläkten med Cocacola, djungelvrål och How I Met Your Mother :D



When I can't deside, can you?

Publicerad 2010-07-17 19:34:05 i Life of,

Ska träffa upp ett par tjejkompisar, men inte den blekaste om vad jag ska ha på mig. Hatar att det är såhär, oftast. Funderar på att bara slänga på mig skjorta och jeans, men känner mig så tråkig då. Hehe, får se vad vi ska göra ens, då kanske man kan bestämma sig då. Fattar inte varför jag alltid har sån beslutsångest för :P

Neulash

Publicerad 2010-07-17 18:50:17 i Life of,

Funderar på att testa detta, undrar om det funkar, har inte så jättekorta ögonfransar men längre skadar ju inte ;)
Får väl beställa hem och testa!

Äntligen!

Publicerad 2010-07-17 17:01:32 i Life of,

Har det blivit regn. Kanske borde känna mig dum som säger så, men det har varit riktigt skönt med regn. Det går att vara i lägenheten utan att svimma.

Har inte haft tid att uppdatera varken igår eller idag, har haft fullt upp faktiskt.
Ska vila lite nu och kolla HIMYM ;)

See yaaaalll

Godmorgon

Publicerad 2010-07-16 10:31:04 i Life of,

Inte för att jag vaknade nyss, men har hållt på lite här hemma, ätit o plockat iordning. Är trött som ett as idag alltså, fattar inte varför. Aja nu ska jag ut och sola.

Poppa popcorn i en skål.

Publicerad 2010-07-15 22:18:48 i Life of,

Ska fixa lite popcorn nu och bädda ner mig framför min favvoserie, sex and the city.. Nice, börjar klockan elva, dubbelavsnitt. Har ju som sagt redan sett alla säsonger mer än 1 gång men whatever, bästa serien! See you tomorrow


Bild på utsikten från i vintras när jag var i fjällen

No Make

Publicerad 2010-07-15 20:50:22 i Life of,

Jag är inte en typisk "smink brud", alltså inte för att jag tycker det är något dåligt, klart jag sminkar mig om jag gör något speciellt, typ middag ute, fest, krogen osv. Kan tycka att det är jättekul med smink och att göra sig fin, i måttlig mängd. Kanske inte är så snyggt med världens brunkrämsrand liksom haha. Men helst går jag utan smink och låter huden vara ifred.
Vi alla har saker med oss själva att klaga på, och jag har som ung varit väldigt (VÄLDIGT) självkritisk. Men som sagt, man har det man har och får lära sig att tycka om sig själv.
 

Series

Publicerad 2010-07-15 19:22:51 i Life of,

Mina favoritserier är,
- Sex and the city!
- How i met your mother!

- Top model
- Scrubs
- Family guy
- Simpsons
- Vänner
- Cougar town
- Paradise hotel

Älskar serier. Film med, men serier är så soft att kolla på för huvudet tycker jag. Man behöver knapast hänga med haha, kan vara soft om man följer en serie också för då blir det som en jättelång film!

Gillar även animee också, som tex Naruto!

Feeed me

Publicerad 2010-07-15 18:10:08 i Life of,

Måste käka lite nu,, får väl bli leftovers från thaimaten igår. Tycker alltid man får så mycket mat så jag har oftast halva kvar haha. Jag har gått och varit hungrig hela dagen alltså. Har väl säkert ätit hela dagen med :P


Bild från förra veckan när jag var uttråkad

Tjuvlyssnat

Publicerad 2010-07-15 17:28:51 i Life of,

Hittade denna på www.tjuvlyssnat.se

En mamma ~45 står med sina två söner och väntar på att få kliva ombord på planet. Från ingenstans börjar sönerna diskutera homosexualitet.
Son 1: Åh, vad jobbigt att ha två mammor…
Son 2: Ja, eller två pappor!
Mamman: Det är väl snarare jobbigt att ha två tonåringar…?

Klockren :D

Cold as ice

Publicerad 2010-07-15 17:10:22 i Life of,

Hoppas på att det börjar regna lite nu, tycker faktiskt att blommerna och växterna behöver lite vatten!! Det kan vara skönt för min lägenhet att bli lite avkyld också måste jag säga, det är väl säkert 45 grader där inne.

Har varit och knallat lite på stan, men känns som att jag inte hittar något. Har inte ens varit sugen på att köpa kläder eller något annat. Eller jo förresten, vill ha lite nya grejer till badrummet, annars känns allt lite kallt på den fronten. Tråkigt tycker jag hehe.

Jag idag

Crazy

Publicerad 2010-07-15 13:27:24 i Life of,

Om det är något jag ogillar med sommaren är det bananflugor! Hatar dom verkligen, tycker dom är äckliga och opålitliga. Vet att de ingår i vårat ekosystem som nedbrytare så dem gör ju nytta, men jag blir ändå äcklad av dem. vet inte om jag kan kalla det för fobi, bara allmänt grose.

Sand #2

Publicerad 2010-07-15 12:47:34 i Life of,

Inlägget jag gjorde om sandskulpturerna, här kommer fler bilder! Lite för att visa hur pass stora de var! Extraordinärt måste jag säga.





 

Caffe

Publicerad 2010-07-15 11:11:21 i Life of,

Sitter och snorar och dricker kaffe, har precis smällt i mig en vattenmelon.. Gott!
Nu ska jag ut och sola lite, det verkar behövas

 

Förmiddagsblogga

Publicerad 2010-07-15 10:46:20 i Life of,

Fick verkligen ingen tid att blogga igår, gjorde massor av kul.
Först var jag och en vän på Forex ;), sen åt vi lite pannkakor mums.
Sen så knallade vi hem till henne (det är en bit) och åkte med några vänner och badade. Det måste varit bland de finaste svenska sjöar jag har sett, nånsin! Det var ingen där, vattnet glittrade verkligen. Sen fick jag massor vatten i öronen och gjorde en faceplant i vattnet hahaha.
Då åkte vi vidare och käkade thaimat med utsikt. Det var en jättetrevlig dag/kväll.



BADA

Publicerad 2010-07-13 15:28:36 i Life of,

Sitter och väntar på att sista tvätten ska bli klar, sen sticker jag ut och badar. Ska bli så sjukt nice. Och idag måste jag fan bada också inte bara doppa mig lite som en kruka.. Haha! Jag tycker det är riktigt kallt i svenska sjöar osv, 25/26 grader är inte okej!! 29 minst tycker jag, men det verkar jag nästan vara ensam om :)

Kolla vad gott!!

Ärenden

Publicerad 2010-07-13 12:48:52 i Life of,

Nu har jag hunnit äta lite lunch, solat, tvättat och städat undan lite. Det är fortfarande sjukligt varmt, men det löser sig senare ska nämligen åka och bada, sköööönt.

Nu måste jag sticka till banken och lite annat smått o gott på stan, see you


Träd på min gård


Har rätt bruna ben iaf

Rise and shine

Publicerad 2010-07-13 10:01:00 i Life of,

Vaknade för en timme sedan snart, och det blir bara varmare och varmare i lägenheten.
Sitter och dricker kaffe och väntar på tvätten, sweet.. Njaa..
Och har knappt kunnat sova inatt, fett palligt i denna värme alltså!! Måste käka något nu, typ risifrutti?

Bredvid min lilla fläkt

SATC

Publicerad 2010-07-12 21:25:26 i Life of,

Ikväll blir det mys med mig själv, glass och tjejerna från Sex and the city. 
Skulle vara nice att ta ett bad med lite ansiktsmask och så vidare, men det är fööööör varmt för det, får väl bli en kalldusch istället.

Får bli en relativt tidig kväll, ska tvätta imorgonbitti.. KUL! ;)

Food

Publicerad 2010-07-12 18:40:18 i Life of,

Älskar mat, är nästan alltid hungrig. Men idag har jag faktiskt inte varit så hungrig, tror det är värmen. Eller det måste vara värmen.

Idag har jag ätit lite färskpotatis, burkskinka, gräddfil och gräslök. Det är inte många som gillar burkskinka, och det kan jag förstå är lite speciellt faktiskt. Har alltid ätit det istället för sill. (Hatar sill!)

Home-alone-outfit

Publicerad 2010-07-12 18:18:50 i Life of,

När jag är hemma för mig själv och städar eller lagar mat, eller bara umgås med mig själv tar jag alltid på mig något bekvämt. (Bort till affären också i och för sig)

 

Nej nu ska jag laga mat!

Sand

Publicerad 2010-07-12 16:28:01 i Life of,

Sand skulpturer, väldigt fint tycker jag. Kreativt om inte annat!





Jag förra veckan haha

AC

Publicerad 2010-07-12 16:03:17 i Life of,

Funderar starkt på att installera AC hemma. Min lägenhet ligger så lustigt och jag kan inte göra korsdrag för att alla fönster är på samma sida. Uuuuh, om ni bara visste hur varmt det är. Har iallafall införskaffat mig en liten fläkt! (hjälper iaf lite)

Igår vart det en relativt lugn dag, badade lite i sjö och blev lite roddbåt. Har hört att man får sjuka muskler av att ro, så varför inte passa på medans sommaren är här, för vem pallar stå i ett svettigt gym!?

Flummig bild från igår


HOTness

Publicerad 2010-07-11 15:09:29 i Life of,

Det är faktiskt ruskigt varmt. Måste åka till en sjö! NU! Har inte ens haft lust att sola idag. Och jag har alltid lust att sola.

Tiden går så fort

Publicerad 2010-07-10 16:00:12 i Life of,

Hinner knappast göra mig iordning. Ska iväg och grilla och sen på Munken in the park med ett par vänner, har ingen aning om vad jag ska ha på mig, eller ens vad jag vill ha på mig.. Usch hatar detta. Men måste typ springa, hörs!

Last night

Publicerad 2010-07-10 14:53:25 i Life of,

Igår blev en skön myskväll på bryggan, nothing more and nothing less. Bara nice. Solen stekte på som fan, fast att klockan var runt tio, kan det bli bättre?



För övrigt springer jag runt i mina nyaste klackar med blöta tubsockar, försöker töja dom lite. Haha, hoppas det går vägen, för det är nog ta mig fan de finaste skor jag har sett.

Cloudy

Publicerad 2010-07-09 16:21:41 i Life of,

Ska snart iväg igen, har haft massor att göra idag så har inte hunnit blogga. Men i och för sig vem förväntar sig att folk ska sitta hemma och blogga när det är sommar och sol!? Hehe, har varit på massa ärenden idag och en kär vän har följt med. Ätit god mat och så vidare.



Min frukost, godaste josen ever alltså! Finns ingen som slår den det lovar jag!

Dance 4 life

Publicerad 2010-07-08 19:45:14 i Life of,

Blev plötsligt sugen på att dra ut och dansa. Får ett sånt sug ibland, tror att det kan bero på att jag inte har dansträning längre, älskar verkligen att dansa, plus att det är en bra workout. (På krogen också, det vill säga om man inte dricker alkohol!) Skulle vara riktigt roligt, så tänker ta med brudarna och slå klackarna i taket. See yall!

Gaaaah!

Publicerad 2010-07-08 15:02:58 i Life of,

Vet inte vad jag ska ha på mig.. Funderar på något simpelt. Men känner att jag hr en lite dålig hårdag och då måste man ju väga upp det med något shysst i kläderna.

Aja, skjorta? Njaa, kavaj? Njaa, vet inte vad jag är sugen på ens.

Sol!

Publicerad 2010-07-08 13:28:40 i Life of,

Skönt det är med sol, håller till och med på att bli brun (YES), älskar verkligen sommaren.
Och den här sommaren har jag redan hunnit med massor, det gäller ju verkligen att ta vara på solen.









Finns så mycket bilder, och bilder säger faktiskt mer än ord.

Om

Min profilbild

Angi

En ganska vanlig nybliven mamma.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela