angi

Everything im not, made me everything I am.

Quest

Publicerad 2011-06-10 12:12:00 i Life of,

Idag fyller min kära vän Malin år. Det ska firas med all kraft man har från den här veckan! Och det kanske inte är så extremt mycket..

Den stora frågan är väl vad man ska ha på sig



Kanske något åt det här hållet?

Nationaldagen

Publicerad 2011-06-09 23:12:11 i Life of,



Lite sen, men ändå.
Vårat Sveriges dag spenderades med kärlek, utflykt och såklart jordgubbstårta.





Har massor bilder men det går fett segt att ladda upp, och jag har lite småbrottom :P
Har förresten funderat på varför det bara är typ Sverige som inte firar nationaldagen, alltså verkligen firar på riktigt. Undrar bara om vi är så rädda för att folk ska tro att vi är rasister att vi tar bort allting som är svenskt? Jag är absolut inte rasist på något sätt, men jag har heller inget problem med att sjunga nationalsången, hissa svensk flagg och så vidare. Jag är väl svensk för fan..

På tal om trångsynthet så undrar jag varför alla hatar på kungen så mycket? . Låt honom gå på strippklubb och göra vad han vill.. Och att han var en "party-prisse", jo, men det var väl för fan för 30 år sedan!?
Och har folk verkligen blivit så trångsynta att de dömer kungen för vad hans vänner gör eller har gjort? Då skulle vi väl alla vara lite knäppa.

Bara lite tankar.
En förövrigt grym låt. Timbuktu – Sagoland

Victoria's Secret

Publicerad 2011-06-09 22:55:32 i Life of,

Så jäkla nice. Har fått hem mina goda doftande saker från Victoria Secret nu!
Underbart till sommaren, köpte hem dom från Beautyplanet, tyvärr hade de inte de störta utbudet, men tur hade väl jag för mina två favoritdofter fanns.



PURE SEDUCTION och BERRY KISS. Mums.
Nu måste jag sova.

Timbuktu – Ingenting enkelt (feat. Damn!)

Downtown

Publicerad 2011-06-04 16:38:49 i Life of,

Så, jag funderar på att sticka in till stan en sväng. Träffa lite polare och ta något kallt nånstans. Men borde egentligen stanna hemma och städa och tvätta :O Men o andra sidan finns det väl alltid något man "måste" göra hemma, så jag kanske kan skjuta upp det tills det regnar.



Är sjukt sugen på att dra ut och bara DANSA som ett as.

Give me everything

Publicerad 2011-06-04 15:19:23 i Life of,

Jag ska på min kära väns student iår. Frågan är vad man ska ha på sig? Vill ha någon söt klänning egentligen, men det skulle funka med någon vit skjorta och svarta shorts. Egentligen kanske jag borde ta något ur garderoben men det är så tråkigt haha.

Skulle vilja ha någon av dom här


Dom kommer från topshop och är sjukt fina. Frågan är väl hur de skulle sitta på mig :P

I could'nt stay away

Publicerad 2011-06-04 14:41:13 i Life of,

Har solat i drygt tre timmar idag, även fast jag vet att jag får färg så ser jag den inte haha. Sedn så har jag faktiskt väldigt svårt att få färg i just ansiktet och det är väl det jag helst vill ha. Magen och ryggen blir svarta och benen bruna.. Haha





Beställde förresten hem en knallrosa/babyrosa Onepiece och lite grejer från Victoria secret igår :D Längtar fett mycket.

Veronica Maggio – Inga kläder

Save the world

Publicerad 2011-06-03 17:07:15 i Life of,

Ikväll ska jag grilla.. ovanligt va? Känns som att jag nästan håller på att tappa suget efter grillat ojoj.. fast det är ju så gott när man väl äter maten :D
Ska väl börja måla sovrummet någon dag här också, ska bli nice faktiskt. LÄngtar efter ett vitt mysigt sovrum hahah, ska väl köpa en större säng också så småningom. Funderar på en sån där som formar sig efter kroppen, vad dom nu heter.

Pitbull feat. Ne-Yo & Afrojack – Give Me Everything - Sidney Samson Remix
Tom Hangs – Blessed (Avicii Edit) - Original Mix
Bob Sinclar – New New New (feat. Vybrate, Queen Ifrica & Makedah) - Avicii Remix

Får man det så vill man inte ha det

Publicerad 2011-06-03 16:54:30 i Life of,

Jag har haft en tanke idag.
Det började med att jag lästa Paows blogg och såg att hon la upp bilder på tjejer där de fick berätta om sin kropp och vad de var nöjda/missnöjda med, och detta på sunda kroppar för att minska vikthetsen. Jag tycker att det är bra, det finns allt för många osunda ideal.

Hur som helst har jag sen.. ja så länge jag kan minnas varit ganska så onöjd över min kropp. Har alltid varit väldigt smal och fått höra allt från "äter du något", "hon ser ut som ett anoroxia fall", "du borde äta fetare mat" osv. sen har jag också fått höra "jag skulle göra allt för din kropp", "jag vill med vara lika smal som du" osv. Jag har nästan blivit arg på folk när de har gett mig "komplimanger" eftersom att de inte kan sätta sig in i hur det är att inte gå upp ett kilo hur mycket man än äter. Visst många tycker att det bara skulle vara skönt att äta det man vill och inte gå upp, men för mig har det inte varit det. Och de negativa komentarerna har väl satt sig fast i huvudet på mig ganska så kraftigt. Jag har hatat att gå i bikini, hatat att följa med till typ badhuset och sjöar, har helst haft på mig jeans på sommaren med. .

Överallt handlar det om vikt och utseende, pengar och klass. Men inte så mycket om personer och självkänsla.
Häromdagen så satt jag och mina två kära vänner och pratade just om varför det är så mycket fokus på vikt, och då var vi överens om att man måste lära sig att gilla sin kropp som den är och fokusera på insidan. Då fick jag frågan, varför inte jag gör det, varför jag inte försöker bli nöjd som jag är och acceptera att jag är smal.. Det fick mig verkligen att tänka. Och varför gör jag inte det?

Jag har testat så mycket "dieter" för att gå upp ch inget har funkat, så. jag kanske borde börja, eller jag ska börja ställa mig i spegeln titta på mig själv och helt enkelt säga - du duger som du är. För det är väl precis det jag gör.





Har funderat så länge

Publicerad 2011-06-02 16:36:59 i Life of,

"Jag behöver löp, jag behöver rubriker, uppmärksamhet för att öka mystiken
Jag behöver pressen, jag behöver sponsordealar, gratis telefoner o monsterbilar
Jag behöver en iskall image, nånting hippt med en ytlig finish
En man gränslös utan limits, köp en rappare nu, de e billigt
Jag kan vara din hora, jag lovar, jag e ett varumärke, du har stålar
Fuck kultur man, det här är en business, men denna reklampelaren e artistisk
Men många jurister o brandmanagers i styrelserummet förhandlas gager
Det finns inga ideal kvar, inget o svika, o vi som ingen skam har – vi ska bli rika!"
Timbuktu – Välj mej

På något sätt känner jag att den här låter passar in på "bloggvärlden" haha, och ja, jag är en fet bloggnörd!


En förövrigt fet låt. Kapten Röd – Saknade Vänner
Träffar mig i hjärtat i alla fall.

Ju högre desto längre

Publicerad 2011-06-02 16:12:48 i Life of,

Sitter och kollar in lite ny musik, vissa dagar har jag så dåligt med inspiration så därför gillar jag verkligen Spotyfi. Och om man gillar electro (trance, vocal trance, drumNbass, dubstep, lounge osv) så kan jag tipsa om en app som heter DI radio. Dyng nice.
Annars idag så vaknade jag vid halv tio och tog en kaffe i solen.. Hur nice? Sedan så cyklade jag över en halv mil (gillar att säga mil istället för kilometer, det låter mer haha) och ska kratta (räffsa?) lite gräs på tomten. Ikväll får vi gäster antagligen på lite grill och så.



Tack för tipset Becca, om appen ;), nu behöver du bara lära mig hur man laddar upp videoklipp haha.

Om

Min profilbild

Angi

En ganska vanlig nybliven mamma.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela