angi

Everything im not, made me everything I am.

Kamera

Publicerad 2013-01-13 13:30:33 i Sweet!,

Nu har vi fått tillbaka vår kamera, ganska nice men kommer inte ihåg hur fasan den funkar!? Bilderna blir bara suddiga och konstiga. Haha det blir nog bra när man kommer på det!

Hade för övrigt en sjukt trevlig kväll igår med lite trerätters och mys :)

Kaffebruk

Publicerad 2013-01-11 14:17:58 i Sweet!,

Något som jag verkligen avskyr är när man ska göra kaffe och man bara har lite kvar. Man chansar på att det är ca 4 koppar kvar, häller upp vatten och ska lägga i kaffet och inser wtf 2,5 koppar kvar!?!? Och så sätter man på bryggaren och kaffet smakar mest som en skvätt vatten.

Nästa gång detta händer mig ska jag antingen hälla ut vatten från bryggaren eller mäta upp kaffet först och sen ta vatten.
Fast jag tänker ju så varje gång och gör ändå om samma misstag :D

Matkoma

Publicerad 2013-01-08 20:38:14 i Ätbart,

Ibland kan det vara tråkigt och jobbigt att laga mat. Idag var en sån dag, så istället för att äta korv och makaroner gjorde vi lövbiff och pommes. Typ samma i snabbhet men mycket godare. Till gjorde vi pepparsås och hemmagjort vitlökssmör. Älskar vitlökssmör :)

Söndagsmiddag - beuf bourgogne

Publicerad 2013-01-06 21:13:49 i Ätbart,

Gjorde en typ av beuf bourgogne idag, tar lite tid men är supergott. Även om grytan har ett lite finare franskt namn så är den både billig och lätt att göra. Visserligen gör kanske jag inte den traditionella versionen men lika gott för det!

Värme

Publicerad 2013-01-06 16:35:42 i Life of,

Fick precis en sådan sjuk craving att åka till solen och värmen, vill nästan boka en resa i någon vecka i vår till typ Spanien eller något som är lätt att ta med lillkillen.. Skulle vara underbart att komma iväg och sola och bada! Jag vill till sooooooolen

Dagen efter

Publicerad 2013-01-02 20:55:31 i Life of,

Idag har varit en riktig slappardag för mig och lillen, vi har för en gångs skull inte varit någonstans. Skönt efter alla helgdagar då man har varit iväg.
Vi har hur som helst haft det jätte bra över jul & nyår och ser fram emot nya äventyr 2013!

Om

Min profilbild

Angi

En ganska vanlig nybliven mamma.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela