angi

Everything im not, made me everything I am.

Sometimes i feel like

Publicerad 2010-11-18 21:33:35 i Life of,

Idag har det faktiskt hänt några saker som har fått mig att fundera.

Jag frös på den lååånga vägen till bussen, helt plötsligt satannar en bil och damen i frågar om jag behöver skjuts någonstans!? Jag tackade vänligt nej och sa att det inte var så långt.. Vet inte genetligen varför jag sa nej, jag antar att jag inte litar tillräkligt mycket på människor.. Men vilken under bar osjälvisk handling! Det är faktiskt trots allt något jag själv skulle kunna göra!

Sen när jag väntade på bussen körde en bil upp med lite människor som är sena i utvecklingen.. Hmm hatar ordet efterbliven, men lite speciella kan vi säga. De jobbar nämligen i skogen med att hugga ved och liknande. (Jättebra btw) Jag gick hur som helst på och satte mig bredvid min kompis och en av dessa började prata med oss och skulle sätta på sin hatt på mitt huvud och pratade massor om saker som kanske är ovisentligt för mig men viktigt för honom. Jag tyckte att det var lite lätt obekvämt, men varför? antagligen för att jag inte kan förstå och relatera men ändå..

Vad jag skulle komma fram till är väl egentligen vad som håller på att hända med mig och världen. När blev människor så instängda och rädda.. osociala.. Jag vet inte, känns hemskt och pinsamt att man inte är naiv. Kanske låter konstigt, men hellre är jag naiv och tror det bästa om folk och försöker vara mitt bästa jag, än att vara en paranoid trångsynt rädd människa..
Sen vet jag att man måste öppna ögonen inför många situationer i livet överlag, att man ibland måste tänka efter och inte alltid lita på folk. För det finns ju faktiskt idioter som utnyttjar din ödmjukhet. Usch nu svamlar jag iväg..

Har tänkt så mycket de närmaste dagarna, och jag känner att jag blir så trött på mig själv :P

Mitt nya hår btw!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Angi

En ganska vanlig nybliven mamma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela