angi

Everything im not, made me everything I am.

Provokationer.

Publicerad 2010-03-19 19:12:16 i ,

Satt och funderade på provokationer av olika slag, vad är en provokation och vart går gränsen mellan att yttra sig till att provocera männiksor?

Jag är väl en av de männsikorna som tar åt mig rätt mycket av kritik. Bra eller dåligt? Klart det är bra att ta åt sig av konstruktiv kritik, alltså kritik som man kan ha användning för, men det är väl den andra kritiken man inte ska ta åt sig av. Den destruktiva. Till exempel, det är väldigt många som har en slags hat/kärlek till kissie, men när de säger att hon är ful och äcklig och blåst, hur ska hon hantera det, eftersom att hon själv yttrar sig på det sättet om andra männsikor.. Såklart inte bry sig! Men när människor kommenterar att hon kan vara lite elak och dryg och kanske tona ner "kissie" lite, är det då något hon kan använda sig av?

Jag kan hålla med om att de flesta stora bloggar är provocerande, men som dessie säger, "all publicitet är bra publicitet", och det håller jag faktiskt med om. Om Victoria Silvstedt kan skapa sig ett imperium grundad på sin kropp, sin "blåsthet" och att som vissa tycker "skämma ut sig helt" så är väl ändå det ett bevis på exakt det Dessie säger.

Det är ju kanske just det. Vart går gränsen? Vad är en "bra" provokation, och är den bara bra beroende på vart man vill komma i livet eller i sin karriär så att säga. Är det provocerande att säga att Sverige demokrater och Moderater har åt helvete fel i sin politik, eller är det bara min åsikt.. (och det är min åsikt) Kan ju såklart vara båda delarna, kolla på Paow, okej. Hon är Sverige demokrat och det är hennes politiska åsikt, men sättet hon väljer att säga det på är fett provocerande. Tycker jag i alla fall.

Sen är det skillnad på provokation och personangrepp. Eller?

Kommentarer

Postat av: emma.

Publicerad 2010-03-19 19:47:53

Hej hej! Jag kikar in och hoppas att du får en bra fredags kväll :) Kram Emma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Angi

En ganska vanlig nybliven mamma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela