angi

Everything im not, made me everything I am.

Kvällsinlägg

Publicerad 2012-11-10 22:31:26 i Sweet!,

Oj, är fortfarande vaken. Kors i taket haha!

Tänkte dela med mig av en sak.
Jag har bestämt mig för att försöka att inte döda oskyldiga småkryp (om man inte MÅSTE typ en geting eller nått..(fast de är ju fridlysta så vet ej) ), detta för att jag får så sjukt dåligt samvete av det. Kanske låter sjukt men jag fick lära mig för länge sedan ett knep för att lätta på sin ångest/skuld&skam eller rentav bättra på sin självkänsla lite. Det tipset var kortfattat att man ska försöka att göra sitt bästa för att vara en bra människa. Kanske låter svårt men det är rätt mycket basic grejer vi snackar om;

-kasta inte skräp på marken (för du vet att det är dåligt för miljö och i allmänhet)
-använd bilbälte (för att du bryr dig om ditt eget och andras liv)
-borsta tänderna, duscha (att bry sig pm
Hygienen är att bry sig om sin kropp dvs sig själv)
-håll upp dörren för folk (trevlig mot medmänniskor)
-säg tack (igen, hyfs)

Bara några exempel på vad jag menar och säger absolut inte att man måste göra något av detta för att må bra, bara utgår från mig själv! :)

Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Angi

En ganska vanlig nybliven mamma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela